Образование

Искате нещо да изкрещите пред света или просто да напишете...Може да го направите и тук
Потребителски аватар
hotblooded
Знаещ
Мнения: 351
Регистриран: пон яну 22, 2007 8:16

Мнение от hotblooded » вт авг 07, 2007 20:44

До скоро вишето образование се използваше за:
1 Да оттърва казармата (за мъжете)
2 Хем да не съм в къщи хем да си получавам джобните;
3 Да уча нещо - което в момента е модерно (доходно) без дори да знам какво точно значи специлаността ми
4 Да уча това което искам, там където искам (за съжаление не малък процент от тези после си забиваме дипломите в задника, някои като мен дори и грамотата за първенец на випуска)
Защо става така - ами от 10 години насам все по голям процент от местата в университетите оставаха незаети, НО учудващо всяка година се отпускаха още бройки! От 50 приети едва 2ма (с мен включително) бяхме писали специлаността си на 1во желание, на последния приет балът му беше на половина от моя...... От тези приети броики 10 се отказаха на края на 1вта година (Само един по финансови причини) Мислехме си че като минат първите 2 години и започнат интересните специлани предмети ще е различно - да беше различно купувахме си консумативи за лабораториите, (е тези които можехме да си позволим) Докато бяхме в трети курси започна бум-ът в строителството установихме че е по добре да си общ. работник на строежа от колкото машинен инженер ( даже се шегувахме как се събира в една дума машинен инженер - безработен )
доиде и дълго очаквания ден - дипломирахме се от 50 - 27! Към днешна дата работещите по специлаността си от тях са по малко от пръстите на едната ръка - и са с най ниските заплати от всичките! Имахме 5 годишнина на випуска тази година - установихме го със сигурност!
Хаиде сега бавно и без паника към университетите! Места има за всички! Преди поне в гимназиите и техникумите се напъвахме за диплома че да влезем в университета които искаме сега няма нужда! Следя и кандидатстудентските теми! Миналата година като на маитап се явих на кандидатстудентския по математика в университета в които бях учил - след 8 години през които не съм водил подготовка изкарах повече от когато влязох! Не не съм гении - нивото е паднало катастрофално още на входа! И ето нещо което се сетих току що: Образованието се цени до толкова доколкото учащите са уверени че това което учат им е от полза! И един факт - преди 10 години имаше ученици в техникум които не знаеха какво учат (каква е специлаността им) ХЕХЕ днес сигурно има и даскали които не знаят какво точно преподават :twisted:
Когато си пожелаваш да живееш вечно, не забравяй да си пожелаеш и вечна младост!

Потребителски аватар
Tea
Знаещ
Мнения: 486
Регистриран: вт авг 23, 2005 9:11
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Tea » ср авг 08, 2007 8:47

Това с висшето образование ми е болна тема в момента... Кандидатствам тая година. Да, аз съм подлежаща на 4-та точка от разгледаните от теб. Пробвам да уча това, което искам, където искам. Ама само пробвам. 6 месеца учих средно по 8 часа на ден литература, падна се един от авторите, които знаех най-добре. Написах около 18 страници и очаквах да имам поне над 4. Трънки и глогинки, скърпих 3,50 и вместо мечтаната от мен Културология в Софийския се замени от Българска филология, която аз обаче няма да запиша. Хвана ме яд, че хора, които се подготвят сами и споделят лична гледна точка на изпита, биват орязани пред тия, които са кихнали на професорите за уроци и курсове. Е, аз нямах 500 лева за уроци и ме затапиха с тройка. Сега обаче не се отказвам ище си гоня другия голям мерак - Драматургия в НАТФИЗ. След като се опарих, в НАТФИЗ вече не пожалих 150 лв за курс и още стотина за индивидуални консултации. Да, мечтите, амбициите в образованието си имат точна цена.Ще видим какво ще стане, септември ще бъде решено. Аз се отказах от СУ и може би дори да се кача по-нагоре в приоритетите си след класиранията, няма да запиша там. И преди ми бяха говорили какво ли не за университета, но след като го видях с очите си, вече надеждата умря. образование....да бе...кеш да имаш...
Ако си гледаш в краката, вървиш с наведена глава. Ако внимаваш във всичко, нищо не става както трябва. Ако нямаш нищо, нямаш какво да губиш. Ако имаш всичко нямаш за какво да живееш. Не преживявай - живей. There is no other way.

йорданка савова
Новак
Мнения: 18
Регистриран: вт юли 24, 2007 17:26

Мнение от йорданка савова » ср авг 08, 2007 11:40

Смятам че човек се образова до края на живота си, и приемните изпити не ги считам за удачни;но дали имаме сили и знания да се подложим на съвсем обективен изпит-напр. да те оценя компютър, да си знаещ точките на края на изпитването и само един компонент да е необходим за цялата оценка като есето, което се проверява и се оценява. Така няма да има ощетени,но за това е необходима мниго воля от страна на всички! Тогава и образованието ни ще е стойностно, разбира се не откриваме топлата вода, тази система с години наред действува в много страни!
обчам да разговарям

Vassil
Администратор
Мнения: 1570
Регистриран: съб фев 14, 2004 0:54

Мнение от Vassil » ср авг 08, 2007 21:35

йорданка савова

Смятам че човек се образова до края на живота си, и приемните изпити не ги считам за удачни;но дали имаме сили и знания да се подложим на съвсем обективен изпит-напр. да те оценя компютър, да си знаещ точките на края на изпитването и само един компонент да е необходим за цялата оценка като есето, което се проверява и се оценява.
Ама ние клониг ли ще правим или ще следва студент. Смятам че образованието малко или много трябва да допира и до индивидуалните потребности и особености на получаващия го. Иначе получаваме другото предимство на прехваленят западен еквивалент за образование zombi nation. Страна от удобни подчинени. Дали възхвалявам бг-то ли. От тази мисъл също съм далеч. Ако искаш да учиш няма да те спре никой да го направиш. Дори и на хартията накрая да е безмислица ти можеш да намериш начин да се научиш отвъд нея. Нека модифицирам. По дипломата посрещат (в работата), по знанията изпращат.

йорданка савова
Новак
Мнения: 18
Регистриран: вт юли 24, 2007 17:26

Мнение от йорданка савова » чет авг 09, 2007 10:15

Vasil наистина си разбрал, това koето искам да кажа:1не е необходимо да имаш диплома, която не уважаваш.2в пазарният свят гледат изключително това, което можеш да сътворяваш,но ако искаш да растеж в ерархията ще трябва да се напъхевш за да е постигнеш (дипломата). А там става по този начин по който го описах3 Тъй като всичко си постигнал сам си щастлив независимо в кое ниво се намираш
обчам да разговарям

kkk
Знаещ
Мнения: 226
Регистриран: чет яну 11, 2007 13:50

Мнение от kkk » чет авг 09, 2007 19:02

Аз ще споделя някои нестандартни причини и предимства на висшето образование. Все пак това са 5 години! Едва ли студентите през тези години мислят само за ученето и професионалната реализация :lol:

1. Все пак имат висше образование, а човек не знае кога в живота какво ще им дотрабва.
2. Учейки висше образование, те прекарват 5 години в среда на амбициозни хора, та току виш абмицията ги заразила и тях. Все пак на 18-19г много хора са неориентирани все още какво ще им трябва, а това дава шанс да се ориентират.
3. Още 5г в които могат да очакват мама и тате да ги издържат, докато те се моткат по кафетата (е, не за всички е така, но са болшинството...)
4. Студентския живот все пак си е един безкраен купон - не е за изпускане.
5. И не на последно място - възможността да се сдобиеш с подходяща половинка. Та ти 5 години прекарваш единствено и само сред огромно количество хора на твоята възраст. Имах колежка, която си признаваше, че учи в нашия институт, за да си намери съпруг със стабилна професия... И си намери... Без да довърши образованието си.
6. Не е за пренебрегване и възможността да учиш в друг град, т.е. да избягаш от опеката на родителските тела
Предимствата на висшето образование са много и от всякакво естество. И честно казано голям процент осъзнават важността му и шансовете, които им дава то едва когато го завършат. И тогава са благодарни на родителските амбиции, които са ги пратили там. :lol:

Това беше малко НЕидеалистичен поглед върху образованието. Но мисля, че е доста реален.

Vassil
Администратор
Мнения: 1570
Регистриран: съб фев 14, 2004 0:54

Мнение от Vassil » пет авг 10, 2007 8:22

kkk ще прибавя и още една точка към твоите. Не толкова се учим колкото си изграждаме още поне една гледна точка за светът. Поне при мен беше така.

Потребителски аватар
anahata
Намиращ
Мнения: 171
Регистриран: пон май 14, 2007 15:29

Мнение от anahata » чет окт 11, 2007 17:31

Образованието се нуждае от спешни реформи. Пилеят се много пари, а качеството пада с всяка изминала година. Министърът заблуди обществеността, че външното оценяване дава добри резултати, т. е покриват се образователните стандарти за знания и умения, което не е вярно. Неслучайно все още не могат да въведат задължителните матури. Зациклиха и с индивидуалния коефициент за заплащане труда на учителите.
Какво можем да очакваме от уморени, обезверени и застаряващи хора, убити от живота, едва оцеляващи...Това е учителството, за което обществото нехае. А то нехае и за собствените си деца. Плаща се за добре свършена работа ... Това се отнася и за учителския труд. Нещо, за което се забравя. Още повече, че има много социални емоции, политика и заигравания...и малко мисъл и действие за добро образование.
А трябва да се живее достойно. Това се отнася за всички и най- вече за тези, на които поверяваме децата си.

вельо
Търсещ
Мнения: 30
Регистриран: ср окт 17, 2007 0:32
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от вельо » ср окт 17, 2007 17:05

Образованието се нуждае от спешни реформи. Пилеят се много пари, а качеството пада с всяка изминала година. Министърът заблуди обществеността, че външното оценяване дава добри резултати, т. е покриват се.....
Вярно е това !

Много проблеми има в образованието .... Но не смятам американското за по добро . И те си имат много неприятности и при тях нещата стоят различно за всеки щат и образованието на различни места е различно .До голяма степен това зависи и от училището и неговото ръководство .Полужението в училищата е трагично у нас .Имаме лоша материялна база ,малко пари и често пъти учебната програма не пасва добре .Да не говорим за дисциплината .... :( Не е добър начина по който са написани много от учебниците ...

Общо взето нещата образованието у нас се е превърнало в пълна диващина и вместо да те учи и да ти дава просперитет, те поставя на бойно поле в което ако се калиш и научиш нещо ,тогава вървиш напред ..Много учители те прецакват с какви ли не глупости ,макар че смятам че българския преподавател е умен и добър ,трябва да призная ,че има и такива които по една или друга причина вършат много мърсотии ...

И българската и чуждата система си имат своите големи бъгове ..Дано поне ние решиме нашите проблеми за да не се задълбочават !!
^.^

Vassil
Администратор
Мнения: 1570
Регистриран: съб фев 14, 2004 0:54

Мнение от Vassil » чет окт 18, 2007 9:22

В България има интересна дума за висшето образование, а именно "следвам". Следвайки някаква цел ти избираш какви приоритети да и дадеш. Ако не влагаш максимума можеш пак да преминеш бариерата му понякога. От там насетне е интересно доколко и какви усилия полагаш защото образованието е само основа за някякво формиране. Нещата най-вече идват от мотивацията (трудът и способностите са второстепенни и на база нея според мен). Надявам се така да не съм се повторил много нещата казани до момента, а малко или много развил като идея.8) Как мислите кое качество е важно от страна учители и от страна ученици за да е качествено?

Потребителски аватар
Gab4o
Разбиращ
Мнения: 1810
Регистриран: пет юни 10, 2005 18:46
Местоположение: Around the World, Where the Heart Belongs, Venezia
Контакти:

Мнение от Gab4o » чет окт 18, 2007 16:36

ох, много искам да ти отговоря, но с тая стачка на учителите вече се отвратих от всички институции и инстанции и просто не ми се говори! Даже този пост беше безсмислен :evil:

(стига с тая стачка бе, хора! Няма цяла България само и единствено с вас да се съобразява 132435 седмици)
сори ако искаш ми изтрии мнението, но се ядосах бррр
Един проект от създателите на Your Crossroad of Hopes - http://Book.CrossroadBg.com/
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
anahata
Намиращ
Мнения: 171
Регистриран: пон май 14, 2007 15:29

Мнение от anahata » вт окт 23, 2007 17:30

По- доброто заплащане на учителите няма да промени качеството на образованието. И сега добрият учител работи както трябва. Но колцина са тези...
Има проблеми с оценяването. Едно външно оценяване ще покаже докъде сме я докарали. Не сме дръпнали напред, това е сигурно. Ученикът не е мотивиран да учи. Защо ли? На този въпрос всеки може да си отговори. Какъв е смисълът да се учи! Каква съдба очаква образованият човек в тази държава! А дипломирани -бол.
Стачката е едно недомислие, унижението - тотално.

Потребителски аватар
hotblooded
Знаещ
Мнения: 351
Регистриран: пон яну 22, 2007 8:16

Мнение от hotblooded » чет окт 25, 2007 19:49

anahata написа:По- доброто заплащане на учителите няма да промени качеството на образованието. И сега добрият учител работи както трябва. ...... Ученикът не е мотивиран да учи. Защо ли?.
Защото онези галоши представляващи 90% от даскалите у нас не могат да го мотивират! Работата на учителя е преди всичко да мотивира ученика (особенно в гимназиите), да събуди любопитството у него, когато детето (или младежа) иска да научи нещо то винаги намира от къде - учителят помага в тази дейност! А какво се прави влиза се в час изстрелва се урока за норматив, ако има време се изпитва ( хем ги сърби ръката да натряскат 2ки на всички с хубави дрехи и скъпи телефони нем и на такива които не могат да кажат и една дума не смеят да напишат оценка "слаб")
anahata написа: Каква съдба очаква образованият човек в тази държава! .
Каквато и във всяка една държава - съдбата е това което си докараш сам на главата!
anahata написа:А дипломирани -бол..

Ами това е най тежкият грях само бърлгарското образование завишаването на броиките за първоначален прием и смекчаване на условията за преминаване в по-горен курс! Знаете ли колко човека е държавният прием във ВМЕИ-Варна (сега ТУ-Варна) през 1987ма ? Ще ви светна - 40 бройки! Някои ще каже НЕ Е ВЯРНО! Напротив вярно е! Останалите броики до близо 1000 БЯХА ПЛАТЕНИ ОТ ПРЕДПРИЯТИЯ!
Държавата разду приема и куцо и сакато се сдоби с дипломка, после имало безработни инженери, ами ще има..... на математическо основание - следването е минимум 5 год, а мандатът 4.... Да ги натресем на следващите
anahata написа:Стачката е едно недомислие, унижението - тотално.
Стачката е чисто политическа! А аз призовавам управляващите ако имат и капка мъжество - да спрат преговорите! И Учителите да стачкуват колкото искат - просто да не им се обръща внимание! Те не го заслужават вече! След като обичат професията си и искат да преподават защо не вдигнат стачка първо за подобряване на материалната база (учебни пособия ) После на условия за преподаване (ремонт (качествен) на училищата и игирщата им) (връщане на ученическите столове - примерно по подобие на студенстските) Ами директно искат да си пълнят джоба! Това го правят хамалите! Само на тях не им пука за гърба им като носят тежко- просто искат повече пари!
Когато си пожелаваш да живееш вечно, не забравяй да си пожелаеш и вечна младост!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта